27 Nisan 2012 Cuma

UÇAK&DENİZALTI

Bu da ne şimdi? dediğinizi duyar gibiyim.Ne oldu da bu taşıt isimlerini, başlığında kullandın 
diyeniniz çok olacaktır.Aslında bu taşıtlar tamda benim ruh halimi yansıtan araçlardır.Hastalık demek istemesem de malesef ben bipolar bozukluk hastasıyım.Bu günkü postumda azcık bu konuya değinmek istiyorum.Sıkıcı olmadan yazmayı deneyeceğim,cicişlerim bu manik depresif rahatsızlığı(bipolar bozukluk):

Her insan, yaşamını devam ettirdiği sürece zaman zaman dalgalanmalar, iniş ve çıkışlar yaşar. Bu durum oldukça normal olmakla beraber insanın doğasında bulunur. Ancak bipolar bozukluk daha farklıdır. Kişi bazı zanlar kendi en dipte, üzüntü, elem, keder içinde bulur. Bunlar inişlerdir ve normal inişlerden oldukça farklıdır. Kimi zaman da sevinç, coşkunluk, taşkınlık durumları söz konusu olabilir. Burada önemli nokta; bu iniş ve çıkışların uç noktalarda olup, bireyin aile, sosyal ve iş yaşantısını bir başka deyişle işlevselliğinizi sekteye uğratmasıdır. Bipolar bozukluk, eski adıyla manik-depresif hastalık olarak da bilinir. Hastalığın odağında yaşamı etkileyen duygular, düşünceler ve davranışlar vardır. Bu hastalık, beynimizdeki kimyasal fonksiyonların bozulmasıyla ilişkilidir. Bipolar rahatsızlığın belirtilerini ayırt etmek zordur. Ortalama başlama yaşı 20’li yaşlardır. İlk atak erkeklerde genelde mani, kadınlarda depresyondur.  Manik dönemden depresyona geçişler zaman zaman ani olabilir. Aynı şekilde mani ya da depresyon olmayan dönemlerde kişi, stresörlerle birlikte maniye ya da depresyona girebilir.
 Tıp dilinde benim bu rahatsızlığımı bu şekilde özetliyorlar.kullandığım bir sürü saçma sapan ilaçlar var,kullansan da kullanmasan da eğer ki ataktaysan kendini kötü veya aşırı iyi hissediyorsun(yok mu kardeşim bunun bir orta yolu,İŞTE TAMDA BU ORTA YOLDA OLANLARA BİZLER,( YANİ MANİK DEPRESİFLER) DİYORUZ Kİ NORMAL İNSANLAR:)))).Sevgili cicişlerim bi örnekleme yapacak olursam bu yazıyı yazmaya başladığımda çok çökkün ve bitmiş tükenmişleri oynuyodum.Yazımın orta bölümüne geldiğimde ara verdim,yeniden başladığımda ise kendimi rahatlamış enerjik ve pozitif hissetmeye başladım bu öle normalde yaşadığımız ani duygu değişimlerine benzemiyor, bu gün içindeki dalgalanmalara,karma epiyoz deniliyo.Bla bla bla bi sürü tıbbi terim ben yazarken sıkıldım siz okurken buraları atlarsınız:)
Konuyu değiştirip eğlenceli şeyler yazmak isterdim, ama bu günkü ruh halimle sıkıcı bir duyguyla hitap şeklimi okudunuz.Günümü özetlersem uykudan uyanış,migros a yemek yemeye gidiş,eve geliş tekrar uyuyuş,uykudan uyanış postuma başlayış,yemek arası veriş(akşam yemeği)ve tekrar posta devam ediş.
Bu arada bloğuma uğrayıpta yorum yazmayanlara sitemlerimi yolluyorum accıkta olsa bi yorum konduruverinde sevensin şu manik bacınız...
                                                      Arzu Kuzucan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder